Träliga vardag

Ja men då var man tillbaks i vardagen. Alla dagar densamme men med en strimma ljus då och då. Idag bar det iväg till Sandviken igen (börjar som smått bli trött på att åka dit) för att lämna in betyg, personligt brev och skriva under en ansökan till en utbildning. Gick på 5 minuter att göra allt så det kändes lite surt att behöva åka dit för att göra så lite. Men det måste väl vara så när man är arbetslös. Är så trött på detta åkande fram och tillbaka hela tiden, kan jag inte bara få vara hemma och söka arbete hemifrån. Nej jag måste åka till denna stad för att visa de som jobbar på detta instetut som ska vara till hjälp för oss i utanförskapet, att jag är aktiv i mitt arbetsökande. Sen att det har beslutats att Ericsson ska läggas ner i Gävle gör ju inte sökandet lättare, nu blir det ca 900 till som blir utan arbete i vårt län. Dock har ju vissa av dessa en uppsägningstid på 6 månader, men det stoppar ju inte dem att söka arbete redan nu. Läste någonstans att gävleborgslän är ett av de län som det finns flest arbetslösa människor i. Men jag har tur iallafall att jag inte är lika låst som vissa andra är. Så för mig är det ju inte så jobbigt om jag skulle behöva flytta, det skulle till och med kännas ganska skönt att få röra på mig lite och det är ju ett krav om man ska vara berättigad till ersättning från a-kassa eller f-kassa. Så hejja Sverige, här kommer jag.

Efter vistelsen hos studievägledaren så blev det en promenad hem till syster. Kändes så skönt att få komma hem till henne och prata av sig lite och träffa lilla Leo och Mattias. Vilket gäng dom där tre är, haha, stört sköna. Saknat dom så mycket (Saknat alla andra i familjen också, tro inte att jag glömt er, ska försöka ta mig tid till att titta in hos er också). Sen att få se Leo krypa med sin egna speciella stil gjorde mig riktigt glad. Efter en kopp kaffe var då dags för en långpromenad med barnvagn, syster och hund. 1 & 1/2 timme var max för mig, sen började det göra ont i mitt knä. Så det fick bli en genväg till affären för att inhandla inför stundande brödbakningen hemma. Fick med mig en påse hem så imorgon blir det nästan nybakt bröd till frukost innan det blir en tur till Sandviken igen för att lämna in anställningsbevis och betyg till arbetsförmedlingen, gahh! Aja, får hoppas att det kommer något gott av allt detta åkande.

Tror jag smygöppnar påsen redan ikväll och gör mig en kopp the :)
Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0