Den vintertid ännu ej kommen

Sitter i Stockholm, tittar ut genom köksfönstret och längtan efter snö gör sig påtaglig. Jag som trodde det skulle bli en bra vinter med mycket skoter och lek. Det ser ut som att jag får längta ett tag till efter snön här hemma. Men, imorgon så tar jag mina väskor och förflyttar mig till en mer nordlig plats i vårt avlånga land, och efter att fått hört den goda nyheten att det snöar idag så känner jag ett rus av lycka inom mig. Fast jag vet inte om det är den vita massan som gör mig mest glad.

Kom fram till syster i fredags och har mestadels bara suttit och fördrivit tiden med film och prat. Men så kom ju den förrädiska lördagen och efter några öl hemma så var det 1a klass platser på pendeltåget till södrastation för att kolla på lite fotboll inne på o'Larys. Köpte den dyraste jävla hamburgaren i mitt liv, men den var god. Efter lite mat och fotboll så blev det en pubrunda, H2O, Kvarnen och Hotellbaren. Haha tur är då att man inte besöker Stockholm allt för ofta. Dansade som bara en Järbobo kan göra, och det var en syn som bara vissa utvalda stockholmare hade turen att se i lördags. HAHA! Men men, kul var det :)



Kommentarer
Postat av: Sofie

Det snöar ju fortfarande här och skulle nog hålla på till inatt nån gång, så det lär ju vara vitt när du kommer imorn. Ska bli så kul! puss och kram :)

2009-11-30 @ 14:17:19
URL: http://powerage.blogg.se/
Postat av: JOnna

var fan är den där gilla knappen när man mest behöver den! go brosan!

2009-12-03 @ 11:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0