Sen kväll, ljudbok och tidig morgon

Vaknade idag av att mobilen ringde omkring kl 8, kommer knappt ihåg vad jag sa i telefonen. Kvällen innan hade jag som vanligt haft det svårt att somna, sista gången jag tittade på klockan var den 1. Jag är kanske inte den morgonpiggaste personen som finns men försökte i alla fall låta lite glad i telefonen när den ringde. Var morsans gubbe.
"Jag behöver bilen idag"
"Ja visst! Inga problem, jag kommer snart"
Efter att vi hade fortsatt vårt samtal en stund över varför han behövde bilen och lagt på så var det bara att kliva upp och köra iväg mot Jädraås. Tror inte att det är allt för nyttigt att köra bil när man är jätte trött, men det gick.
Eftersom jag har svårt för att somna på nätterna så har jag börjat lyssna på en ljudbok, var dags att prova något nytt för att försöka somna lättare.  Jag är inte en bokmänniska, har nog läst lika många böcker som jag har fingrar och har aldrig lyssnat på någon ljudbok tidigare. Så för några dagar sen var jag förbi Fredrik och förde över Dan Browns den förlorade symbolen till mp3en och det passar mig mycket bättre. Men det jobbigaste med det hela är att försöka leta sig fram bland alla kapitel tills man kommer fram till där man slutade att lyssna och hade somnat. Men det är en ganska bra bok, fartfylld och ganska intressant. Det som kanske kan kännas lite jobbigt är att boken hoppar lite mycket mellan alla inblandade. Men det är inte något som stör mig allt för mycket. Har du möjligheten att läsa den eller lyssna på den som mig, så tycker jag att du ska göra det.

Nog med text för idag. Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0