Unpleasant dreams

Ja man kan ju undra vad alla dessa drömmar kommer ifrån. Kan det vara tidigare upplevelser som man haft som man sedan upplever i sina drömmar? Jag tror att den dröm jag hade inatt har något med det att göra. Som du kan läsa i tidigare inlägg så hade jag besök tidigare, jag vet inte men drömmen handlade till stor del om henne och hur långt det är mellan henne och mig. Sen att drömmarna är helt vridna och puckade är ju en annan sak, ungefär som en av
Salvador Dalis tavlor. (En gammal doktor eller sjuksköterska från andra världskriget som sadlade om till konstnär, tavlor med förvridna motiv, konstiga konstverk)

Det är sjukt ändå hur mycket man kan sakna en mäniska. Man saknar närheten, tryggheten, att få vakna upp av ett par mötande ögon som ser på en med glädje. Shit! man blir bara mer tokig ju mer man tänkter på det. Ta dig i skinnet Tomi! Jag får sluta tänka allt för mycket och längta mer till framtida resor till norrland där dessa saknader får ett slut.

Nu till lite mer om vad som har hänt idag :)
Vaknade runt tolvtiden, då jag hade vaknat inatt av tidigare nämnda dröm och inte kunnat somna om direkt. Gjorde iordning lite kaffe och åt lite frukost, fan finns så mycket bröd i skafferiet så det får bli att fika många gånger de närmaste dagarna för att inte brödet ska hinna bli dåligt. Senare ringer syster och påminner mig om att jag ska hämta Linus på lekis/6års/förskola (you name it, hette lekis när jag var så liten), va fan tror du om mig syster. Inte hade jag glömt bort att hämta lilla Linus inte, skulle bara dricka upp kaffet och sen pysa ner till gullhed. Kommer ner till byggnaden där han går i skolan och frågar efter honom, och kvinnan säger att han är i matsalen. Kommer in i matsalen och ser Linus sitta vid ett bord fullt med tjejer.. mohaha! Har tidigare frågat honom om han är kär i någon tjej i klassen och han sa att han var kär i 3 :P Så jag stod där och försökte komma på om någon av dom satt vid samma bord och det gjorde det antagligen, men jag ville inte verka dum och fråga honom om någon av dom satt där. Sen när Linus hade tryckt i sig sina smörgåsar så var det dags att röra på oss, kommer ut till stället där barnen hänger av sig sina kläder och börjar prata med en av lärarna till Linus. "Du har varit efterlängtad sen klockan 1 ska du veta" Linus hade vist haft en sån där tråkigt lång dag på lekis och tjatat att han önskat att jag hade kommit och hämtat honom tidigare. Så vist kände jag mig lite elak eftersom jag tror att det inte hade gjort något om jag hade kommit nån timme i förväg och hämtat honom. Gud så mycket roliga saker vi hade kunnat hittat på. Men efter att jag hade hämtat honom så for vi vidare till Gävle efter att ha stannat hos syster och letat reda på något som Linus kunde sitta på så att han hamnade lite högre upp i sätet, tyckte att det såg en aning farligt ut när bilbältet satt allt för nära halsen på honom. Kommer fram till jobbet där syster jobbar och blir förbannad efter några försök att komma fram till henne, var nå jävla fel på mobilnätet verkade det som eftersom syster inte heller hade kunnat komma fram till mig. Sen att det var totalt jävla omöjligt att hitta en parkering gjorde inte saken bättre, fick köra runt i några kvarter innan jag tillslut kunde trycka in mig mellan ett par familjebussar vid ett dagis som låg relativt nära hennes jobb. Efter en pisspaus och ett stop på affären så var vi äntligen påväg mot järbo, gud va skönt det kändes. Spelar lite X-box med Linus och hjälper syster att skära lite grönsaker och lök till det hemlagade hamburgarna.. mums! Hade fortfarande lite dåligt samvete efter att jag hade hämtat Linus från dagis så jag frågade honom om han ville åka och bowla på fredag och det ville han, så då blir det att försöka lära honom allt jag vet om bowling som i och för sig inte så mycket. Svingar iväg klotet med all min kraft är min taktik och ibland går det att få ner en och en annan kägla :P

Ja men det var nog allt jag orkade skriva för den här gången. Hoppas du gillar läsningen
Ta hand om dig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

så bra blogg inlägg! men jag har tagit fram svenskläraren i mig och vill poängtera att de heter konstverk och inte konstvärk... fast det gjorde väl detsamma, att titta på Dalis tavlor kan ju få det att värka i kroppen, allt är relativt. ;)



vill bowla med dig och Linus i morgon, synd att jag inte kan vara där. men hälsa så varmt från moster och säg att jag håller på honom!

2009-11-19 @ 19:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0