I ett svep.

Nu ska vi se här. Var några dagar sen man skrev något här, och har lite tråkigt just nu så då kanske det inte är en sån dum idé att uppdatera lite.
30 oktober är det idag, en fredag som alla andra kanske. NOPE! Idag är det party med halloween tema. Ska bli riktigt trevligt och se vad alla har hittat på, själv blev jag bjuden ganska sent så han inte fundera så jätte mycket på vad jag skulle klä ut mig till. Så det fick bli en snabbtripp till närmaste leksaksaffär och handla en ganska tråkig dräkt. Men bättre de än att inte klä ut sig alls tycker då jag i alla fall.

Arbetsförmedlingen, finns det något värre? Känns som att man står och stampar på en och samma platts just nu. Blev kallad till information om "Jobbgaranti för ungdommar", har för mig att det heter så, något påhitt som regering antagligen har hittat på för att få ungdommar att gå ur a-kassan tror jag. Var tvungen att tacka ja till detta program annars så fanns det en risk att jag blev av med min a-kassa, med andra ord, tacka ja annars får du inte några pengar. Så nu är det f-kassan som gäller, när jag nu har tackat ja till denna jobbgaranti.
Med denna kallelse följde det med en "hemuppgift" (haha) med några frågor om hur intresserad jag är av att söka jobb och hur peppad jag är. VA FAN! Vad är det för ett skämt. Jag gör allt för att hitta ett jobb som passar mig och som jag är kvalificerad för, hade nästan lust att köra ner papperet i halsen på dom innan jag blev kallad för ett personligt samtal med en av arbetsförmedlarna. Blev inkallad av en kvinna, fick sätta mig i den där förbannat hårda stolen och såg framför mig hur hon skulle börja snacka om samma gamla dravel dom oftast gör när man är där. Men inte då! Hon satt där med min hemuppgift och med de svar jag hade fyllt i frågade hon en massa bra frågor. Så nu känns det som att saker börjar röra på sig, lite tråkigt är det ju att det inte gjorde det direkt när man blev arbetslös.

Framtiden är osäker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0