Sjuk sjuk och sjuk

Guud en sån jobbig vinter det har varit iår! För det första så har det varit så jävla mycket snö, fan kommer aldrig att glömma vintern 2009. Hörde någonstans att det var ca 20 år sedan det var lika mycket snö eller mer ( alltså i järbo, -98 var det lite för mycket snö men det var inte här) . Har tappat räkning på hur många gånger man har varit tvungen att skotta. Tappade nog orken efter 200, minns inte riktigt. Sen dessa tak som många har varit tvungna att skotta för att inte åka dit för fuktskador eller ett rasat tak. 3 tak har jag hunnit med i vinter att skotta av. Och med all denna snö och kyla som drabbat oss så har det sedan dykt upp en massa jävla förkylningar. Gud va jag har varit sjuk i vinter. Feber, ont i halsen, hosta. Längtan efter värme och gassande sol gör min tokig. Ser mig själv liggandes på den skitiga stranden i strandbaden med en öl som man precis plockat fram ur kylväskan, den rycker för att den är så kall, alla föräldrar tittar konstigt på mig, dom tycker jag är en idiot som dricker öl mitt på ljusa dagen framför deras barn. Men det är inget som stör mig, jag försöker komma under öppnaren med min nagel för att sedan känna ett rus inom mig när jag hör kolsyran pysa efter öppningsögonblicket. Tar en klunk och chestikulerar skål till dem omkring mig, och tänker.
- Nu är ni väl ändå riktigt jävla avis va.

HAHA... Gick lite över styr där kanske. Aja, fast med en liten förkylning och en storm av trötthet som sköljer över mig så kanske det inte är så konstigt att det blev så. Hoppas du gillar läsningen iaf.
Tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0